dinsdag 29 oktober 2019

Melanie van der Horst lanceert Het Ware Westen

Op 1 oktober 2019 lanceerde onze dagelijks bestuurder Melanie van der Horst Het Ware Westen. De kledingindustrie is na de olie-industrie de meest vervuilende industrie ter wereld met een omzet van wel 10 miljard per jaar. Een T-shirt maken kost al ruim 2700 liter water (!) Daar kunnen we drie jaar lang water van drinken. Minder dan 1% van alle kleding wordt weer tot kleding gerecycled, terwijl we gemiddeld een kledingstuk maar 10 keer dragen.

Is er ook nog goed nieuws? Zeker! Er komen steeds meer duurzame merken op de markt, die steeds beter verkopen. En tweedehands is uit het stoffige, geitenwollensokken hokje aan het klimmen. Steeds meer hippe zaakjes verkopen tweedehands en het is in steeds meer wereldsteden een logisch onderdeel van het hebben van een eigen stijl.

En er is het Ware Westen! Goed en leuk tegelijkertijd. Veel mensen willen wel duurzame kleding kopen, maar zien soms door de bomen het bos niet meer, willen er wel leuk uitzien en zijn gewoon te druk om alles zelf uit te zoeken. Check dan vooral www.warewesten.nl of het artikel van de Westkrant!Er zijn vijf mooie routes gemaakt van winkels  voor alle doelgroepen en portemonnees. Zo brengt West vraag en aanbod bij elkaar en hoopt dat de ondernemers een doorslaand succes gaan ervaren!

Op naar het meest duurzame winkelgebied van Nederland, gewoon in Amsterdam West!