woensdag 16 september 2020

Start nieuwe politieke seizoen

Op 8 september hadden we onze eerste Stadsdeelcommissievergadering, na een maand niet te hebben vergaderd. Dit had helaas een verdrietige aanleiding: een van onze drie Stadsdeelbestuurders, Jeroen van Berkel (PvdA) is op 17 augustus j.l. plotseling overleden.

Voor ons allemaal is dit een schok, we herdenken Jeroen als een warme, enthousiaste en ambitieuze bestuurder. Persoonlijk denk ik terug aan alle waardevolle momenten die ik met hem heb mogen delen, die zal ik koesteren. Het enige dat wij als Stadsdeelcommissieleden nu kunnen doen is de spirit van Jeroen voortzetten, onder meer op het thema democratisering in West.

We hebben als fractie ook gesproken over het aankomende politieke jaar; wat willen wij bereiken voor onze leden maar ook de rest van de inwoners en ondernemers in West. De thema’s afval, veilig verkeer, vergroening, passende (corona)hulp voor ondernemers (klein- en groot) een eerlijk evenementenbeleid en veiligheid staan daarbij voorop. Maar wij weten niet alles: mocht er iets zijn dat u graag wilt veranderen in het Stadsdeel, horen wij graag van u;

Mede namens mijn fractiegenoten Hans Mol, Ruud van Buren en Charles Vaneker,

Sarah Berckenkamp