zondag 20 juni 2021

Versnelde invoering van rookvrije speelplekken

De fractie van D66 West ziet graag een snellere invoering van rookvrije zones in de openbare ruimte in West. In het bijzonder als het gaat om schoolomgevingen en speel- en sportplekken waar veel kinderen te vinden zijn. Zo kunnen kinderen gezond en veilig spelen.

Rookvrije zones zijn onder andere te herkennen aan stoeptegels met een blauw rookvrij-logo. Afgelopen jaar zijn al het Dora Tamanaplein in De Pijp en de Fred. Roeskestraat in stadsdeel Zuid als rookvrije zones aangewezen. Even geleden gebeurde dit bij het Barlaeus Gymnasium en het omliggende gebied; het is de eerste school in het centrum met een rookvrije zone. En kortgeleden zijn er in ons eigen stadsdeel twee rookvrije zones ingevoerd; rond basisschool Joop Westerweel en bij MBO College Centrum (Da Costastraat). Daar zijn we als D66 West heel blij mee. Laten we dat als stadsdeel verder uitbouwen!

Hiertoe hebben de fractieleden onder leiding van Hans Mol een voorstel ingediend. Het advies is besproken tijdens de stadsdeelcommissievergadering West op 15 juni en met een ruime meerderheid aangenomen, een resultaat om trots op te zijn.

Namens de fractie,

Charles, Hans, Ruud en Sarah