Let’s Move Amsterdam – Doen66

Zaterdagmiddag 13 juni gaan we met Doen66 een groep kinderen begeleiden bij een sportdag van de Weekend Academie. Hiervoor zijn we nog op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Wil jij ons helpen?

Wat is de Weekend Academie?
De Weekend Academie helpt jongeren in hun ontwikkeling door gebruik te maken van rolmodellen die ze in hun eigen omgeving niet altijd hebben. Hierbij worden zij ondersteund door Amsterdam Cares en Doen66. Jouw komst helpt het wereldbeeld van de leerlingen te verbreden en laten hen zien wat ze kunnen bereiken.

Wat gaan we doen?
Tijdens de Let’s Move week is het de bedoeling om zoveel mogelijk kinderen aan het sporten te krijgen. Hiervoor wordt ook een sportdag georganiseerd, waarbij we jouw hulp nodig hebben. Vrijwilligers beheren in tweetallen diverse spelonderdelen. Spellen worden aan de kinderen uitgelegd, de kinderen worden aangemoedigd, en er wordt gezorgd dat de kinderen goed door wisselen.

Totaal aantal vrijwilligers nodig: 16-20 personen (waarvan 8-10 in de eerste shift, en 8-10 in de tweede shift)

Tijd eerste shift:

10:30 – briefing

11:00 – 13:45 – sporten

13:45- 14:15 – overdracht aan groep nr. 2

(Pauze en overdracht taken: 13:45- 14:15)

Tijd tweede shift:

13:45- 14:15 – overdracht van groep nr. 1

14:15 – 17:00 – sporten

Locatie: Sportpark de Eendracht

Maak echt een verschil
De aanpak van de Weekend Academie heeft een bewezen positief effectief op het zelfvertrouwen, de levensstijl en kansen van de leerlingen. Je aanwezigheid maakt dus echt verschil. Geef je op voor één of twee onderdelen door te mailen naar sibbe@doen66.nl